废纸篓

任何形式的表达都是和自己对话
This Is The Moment - Frank Wildhorn

昨天试手翻翻可以唱的词。
中怪医的《就在这瞬间》自由发挥还是挺多的,我是尝试尽量按原文翻。看到现有翻译中文一个句子贼长就感觉怪怪的,这种大开大合的歌似乎还是短句更顺畅,押韵也应该倾向于能张开嘴唱出来的音。
不过我水平还是有限,做不出那种完全本土化又不失神韵的神级翻译。我这次算是头一次尝试按音节一个个字去对,并且押韵也尽可能还原英文发音了。
——————
This is the Moment - Anthony Warlow
就在这瞬间 - Anthony Warlow

This is the moment
就在这瞬间
This is the day
就在今天
When I send all my doubts and demons
不再有疑虑,不再恐惧
On their way
只管向前
Every endeavor
我曾经做的
I have made ever
每次尝试
Is coming into play
在今天,这瞬间
Is here and now - today
成果即将呈现

This is the moment
就在这瞬间
This is the time
就是现在
When the momentum and the moment
绝佳的时机还有条件
Are in rhyme
无需等待
Give me this moment
请让我抓住
This precious chance
这个瞬间
I'll gather up my past
我将整装待发
And make some sense at last!
登上科学高塔

This is the moment
就在这瞬间
When all I've done
迎来决战
All the dreaming
所有的幻想
Scheming and screaming
挣扎和痛苦
Become one!
如云烟
This is the day
就在今天
See it sparkle and shine
胜利光芒耀眼
When all I've lived for
毕生的追求
Becomes mine!
在眼前

For all these years
我这些年
I've faced the world alone
都独自在奋斗
And now the time has come
现在就是时候
To prove to them
告诸世人
I've made it on my own!
我的伟大研究

This is the moment
就在这瞬间
My final test
最终考验
Destiny beckoned
命运在召唤
I never reckoned
我定会登上
Second Best!
山巅
I won't look down
不再彷徨
I must not fall!
不再迷惘
This is the moment
就在这瞬间
The sweetest moment of them all!
我的一生都被照亮

This is the moment!
就在这瞬间
Damn all the odds!
冲破阻挡
This day, or never
成败在此刻
I'll be forever
我将如神明
With the gods!
耀四方
When I look back
当我回想
I will always recall
今日注将难忘
Moment for moment
唯有这瞬间
This was the moment
就在这瞬间
The greatest moment
最美的瞬间
Of them all!
在闪耀

评论

热度(4)